MELAKUKAN AQIQAH DENGAN DUA EKOR KAMBING BERPERINGKAT

♠ Dihantar oleh Abdul Hafiz dalam

Soalan; Assalamualaikum, Akikah utk Baby lelaki. Boleh tak majlis akikah buat 2 Kali; Majlis akikah yg pertama seekor kambing, Majlis akikah yg ke 2 (Hari yg berbeza) seekor lagi kambing ...Atau 1 bahagian lembu. Terima kasih

Jawapan;

Aqiqah untuk anak lelaki disunatkan dua ekor kambing sebagaimana dalam hadis; “Bagi anak lelaki dua ekor kambing yang sekufu dan bagi anak perempuan seekor kambing” (HR Imam Abu Daud dari Ummu Kurzi al-Ka'biyah RA. Sunan Abu Daud, 2834). Menurut ulamak mazhab Syafiie; harus dilakukan juga dengan dua tumpuk lembu. (lihat jawapan sebelum ini; Hukum Aqiqah dengan lembu).

Sebaik-baiknya dua ekor kambing (atau dua tompok) itu dilakukan bersama kerana dapat segera terhasil pahala beraqiqah dengan dua ekor kambing sebagaimana yang disunatkan oleh Nabi SAW bagi anak lelaki tadi. Namun jika hendak dilakukan seekor dulu, tidaklah dilarang kerana menurut ulamak; sekalipun aqiqah untuk anak lelaki digalakkan dua ekor kambing, namun jika dilakukan seekor sahaja ia adalah sah dan terhasil pahala aqiqah. Nabi SAW sendiri walaupun menggalakkan dua ekor, tetapi baginda hanya melakukan seekor sahaja untuk cucunya. Ibnu 'Abbas RA menceritakan; “Rasulullah SAW melakukan aqiqah bagi Hasan RA dan Husain RA dengan (menyembelih) seekor kibas (untuk Hasan) dan seekor kibas lagi (untuk Husin)” (HR Imam Abu Daud. Sunan Abu Daud, 2841).


Apabila telah dilakukan seekor, kemudian dilakukan lagi seekor maka yang kedua dianggap penyempurnaan bagi aqiqah yang pertama, namun pahalanya tidak sama dengan yang pertama kerana ibadah aqiqah -apabila telah tiba waktunya- lagi segera/cepat dilaksanakan, lagi baik.

Masa terbaik melakukan Aqiqah ialah pada hari yang ke tujuh bayi dilahirkan (hari lahir dihitung sebagai hari pertama jika dilahirkan siang hari). Saidatina 'Aisyah RA menceritakn; “Nabi SAW melakukan aqiqah untuk Hasan dan Husin pada hari ketujuh, baginda memberi nama kepada mereka berdua dan baginda menyuruh supaya dibuang kekotoran dari kepala mereka berdua (yakni dicukur rambut mereka)” (Riwayat Imam al-Baihaqi dan al-Hakim dengan sanad yang baik menurut Imam Nawawi. Lihat; al-Majmu’, jil. 8, hlm. 320).

Menurut ulamak; Jika tidak dapat dilakukan pada hari ke tujuh, disunatkan dilakukan sebelum habis tempoh nifas. Jika selepas selesai nifas masih belum dilakukan, maka disunatkan sebelum putus menyusu. Jika belum dilakukan juga, maka disunatkan sebelum berumur tujuh tahun. Jika masih juga belum dilakukan, maka disunatkan sebelum mencapai umur baligh. Jika setelah sampai umur baligh masih belum lagi diaqiqahkan, maka gugur sunat tersebut dari wali/penjaga dan ketika itu diberi pilihan kepada bayi untuk melakukan aqiqah bagi dirinya (apabila ia dewasa). (Kifayatul-Akhyar, hlm. 534).

Wallahu a'lam.

Saya Nak Masuk Dalam Bloglist Fuh.My

♠ Dihantar oleh Abdul Hafiz dalam
Tekan banner untuk join

Syarat-syarat dia mudah sahaja :-

    Follow blog fuh.my ni (widget follower ada kat bawah sekali)
    -Masukkan blog fuh dalam bloglist blog korang. Ingat, bloglist ye! bukan sekadar link blog. Dan
    -bloglist hendaklah berada di mainblog anda, bukan di blog lain atau di Page lain!
    -Tekan g+1 dekak sidebar belah kanan ni
    -Buat 1 entri bertajuk "Saya Nak Masuk Dalam Bloglist Fuh.My"
    -Masukkan banner di atas dan linkkan ke entry ini
    -Dah siap semua, tinggalkan link ENTRI anda dalam kotak komen bawah ni

Mudah kan? So apa tunggu lagi? rugi tak join! oh ya. Tarikh tutup adalah pada jam 12:00 tengah hari 30 April 2013.

London! Alhamdulillah... Dapat menyambung pelajaran di London selama 3 bulan!

♠ Dihantar oleh Abdul Hafiz dalam
Alhamdulillah.. Segala apa yang telah diusahakan selama ini menjadi... Secara mengejut, diri ini telah terpilih untuk mengikuti Program Transformasi Kecemerlangan Pelajar di kampus Universiti Teknologi Kreatif Limkokwing, London selama 3 bulan yang akan bermula pada 8 Mei ini. Thanks to Allah, Thanks to my parents, Thanks to Limkokwing, and thanks to Felda..





Kisah Ustaz Dan Isteri Derhaka

♠ Dihantar oleh Abdul Hafiz dalam
Lama benar saya tidak berjumpa dengan Ariffin. Rasanya sudah lebih Tujuh tahun sejak kawan lama saya itu di arahkan mengajar di Johor. Kerana itulah, apabila dia datang ke pejabat saya pagi itu, saya Merasa terlalu seronok.

“Eh, makin kurus nampak. Diet ke?” kata saya setelah mempersilakannya Duduk.

“Tak adalah. biasa la cikgu, kan sekarang ni macam-macam kerja. Kurikulumlah, kokurikulumlah, sukanlah. badan gemuk pun boleh jadi Tinggal tulang,” balas Arifin.

“Tengok ni ustaz, baju pun dah menggelebeh. Seluar pun longgar,” Tambah Arifin sambil menarik lengan baju untuk menunjukkan betapa Kurusnya dia dan besarnya baju yang di pakai.

Selepas bertanya itu ini dan mengusiknya serba sedikit, saya bertanya Arifin tentang hajatnya datang menemui saya. Yalah, tiba-tiba saja Muncul, pasti ada hajat yang hendak di sampaikan.
“Orang rumah saya sakitlah, ustaz”, kata Arifin.

“Patutlah aku tengok engkau lain macam aja tadi. Ketawa pun hendak Tak hendak. Sakit apa?” saya bertanya. Agak lambat Arifin menjawab. Dia menarik nafas, kemudian meraup muka dan seterusnya bersandar di Kerusi. Setelah itu disorotnya mata saya dalam-dalam.

“Entahlah.” katanya perlahan,

” Lima tahun lalu tiba-tiba saja badan dia melepuh-lepuh. Di kaki, Paha, perut, dibelakang. penuh dengan lepuh macam orang terkena air Panas,”kata Arifin.

Tambah kawan lama saya itu, dia telah membawa isterinya, Niza, ke Serata hospital dan klinik, namun ubat yang di beri oleh doktor tidak Dapat melegakan penyakitnya.
“Sakit apa, doktor pun tak tau,”tambahnya.

“Dah pergi berubat kampung?”saya bertanya.

“Dah,tapi macam biasalah. bomoh, cakap kena buat orang, terceroboh Kawasan orang bunian., sampuk. macam-macam lagi. Duit banyak habis, Masa terbuang, tapi sakitnya tak juga sembuh,” jelas Arifin.

Malah, kata kawan saya itu, lepuh-lepuh menjadi bertambah banyak pula Hingga tubuh isterinya yang langsing menjadi sembab. Wajahnya yang Cantik juga berubah murung, kusut
“Itu masih tak mengapa ustaz. Yang menambahkan kebimbangan saya, Setelah beberapa lama, lepuh-lepuh itu bertukar pula jadi gerutu dan Berbintil-bintil macam katak puru,” tambah Arifin.

Akibatnya, sekali lagi Niza menderita kerana selepas tubuhnya hodoh Akibat sembab, seluruh kulitnya yang dulu licin menjadi jelik. Dari tangan, bintil-bintil kecil dan besar seperti bisul tumbuh merata, kaki hingga ke muka.

Disebabkan penyakit itu, kawan-kawan yang datang melawat terkejut kerana hampir tidak mengenalinya lagi. Akibatnya, Niza terpaksa berhenti kerja. Dia malu untuk berhadapan dengan kawan sepejabat.
Memang ada yang bersimpati tapi ada juga yang mengejek. Ramai yang menyindir di belakang, tapi ada juga yang tanpa rasa bersalah mengaibkannya secara berhadapan.

Dua tiga tahun berlalu, penyakit Niza bertambah parah. Sehelai demi sehelai rambutnya gugur hingga hampir botak. Rambut yang lembut mengurai menjadi jarang hingga menampakkan kulit kepala yang memutih. Keadaannya itu sangat menyedihkan kerana usia awal 30an, rambutnya seperti wanita berumur 90an. Seperti daun getah luruh di musim panas, semakin hari semakin banyak rambut Niza gugur.

Dalam waktu yang sama, kuku tangan dan kakinya juga menjadi lebam. Daripada biru, ia bertukar kehitaman seperti di penuhi darah beku.

“Tiap hari, dia termenung. Dia mengeluh, kenapalah dia sakit macam ni. Kenapa dia, bukan orang lain? Apa salah dia? Kasian betul saya tengok,” kata Arifin. Wajahnya sayu
“Hidup kami pun jadi tak terurus macam dulu”.

Di sebabkan doktor tempatan gagal menyembuhkan penyakit Niza, Arifin membawa isterinya ke Singapura. Hampir sebulan mereka di sana dan banyak wang di habiskan namun pulang dengan hati kecewa. Doktor di negara itu juga tidak dapat mencari penawar keadaan penyakit berkenaan.

“Sekarang ni, keadaan isteri saya dah bertambah teruk. Bila malam saja dia meraung, meracau dan menangis-nangis. Jadi, saya harap ustaz dapatlah tolong serba sedikit sebab dah habis ikhtiar saya mengubatnya cara moden,”tambah Arifin.

“InsyaAllah.” Balas saya.

Tapi saya mula terasa pelik. Perasaan ingin tahu mula bercambah kerana berdasarkan pengalaman, kata-kata yang diluahkan semasa seseorang yang meracau dapat membantu kita merawatnya. Ini kerana semasa meracau itulah dia meluahkan segala yang terbuku di hati.

“Apa yang dia cakap masa meracau tu?”

“Macam-macam ustaz. tapi ada waktunya dia minta ampun maaf daripada saya. Saya tanya kenapa? . Dia tak cakap, Cuma minta maaf saja. Yalah. orang dah sakit memang macam tu,”kata Arifin.
Saya cuma mendiamkan diri. Mengiakan tidak, menggeleng pun tidak. Setelah berbincang lama, dia meminta diri . Sebelum pulang, saya berjanji untuk ke rumah Arifin pada malam esoknya.

“Datang ya, ustaz . Saya tunggu,”katanya sambil mengangkat punggung.

Dia kemudiannya melangkah lemah meninggalkan pejabat saya. Seperti yang dijanjikan, saya sampai ke rumahnya selepas isyak.

“Jemput masuk ustaz,”Arifin memperlawa sambil membawa saya ke sebuah bilik.

“Dia baring dalam bilik ni. Ustaz jangan terkejut pula tengok muka dia. Orang rumah saya ni sensitif sikit,” bisiknya sebelum kami masuk ke bilik berkenaan.

Sebaik pintu di buka, kelihatan seorang wanita berselimut paras dada terbaring mengiring mengadap ke dinding.

“Za. Ni Ustaz Nahrawi datang,”kata Arifin perlahan sambil memegang bahu isterinya. Dengan lemah, Niza menoleh. MasyaAllah memang keadaan Niza sangat menyedihkan . Wajahya penuh dengan bintil-bintil yang menggerutu. Matanya terperosok ke dalam manakala tulang pipi membojol seperti bongkah batu yang membayang dipermukaan tanah. Badannya pula kurus cengkung dan kepala separuh botak menandakan dia sudah lama menderita. Niza cuma tersenyum tawar memandang saya. Saya dekati dia dan selepas lima minit meneliti keadaannya, saya panggil Arifin ke sudut bilik.

Dengan suara separuh berbisik, saya bertanya;”Pin, saya nak tanya sikit, tapi sebelum tu minta maaflah kalau nanti awak tersinggung”.

“Tak adalah,ustaz. Tanyalah, saya tak kisah,” jawab Arifin.

“Err,. dari mana datangnya bau yang.” soal saya, tapi tak sanggup nak menghabiskannya. Bau yang saya maksudkan itu agak busuk.

“Ooo. mmm, dari alat sulit dia,”kata Arifin perlahan.

“Keluar lendir bercampur nanah.”

Saya tidak memanjangkan lagi topik itu kerana tidak mahu memalukan Arifin dan isterinya. Lagi pun tidak manis untuk bertanya tentang hal- hal yang seperti itu.

Sebelum kami duduk semula di sisi Niza, saya memberitahu Arifin, kadangkala di timpa penyakit sebegini sengaja di turunkan balasan oleh Allah kerana ada melakukan dosa atau derhaka kepada ibu atau bapa. Lantas saya bertanya, adakah Niza sudah meminta ampun daripada ibu bapanya.

“Sudah ustaz. Dengan emak dan ayah nya saya pun sudah.”

“Kalau macam tu, baguslah,”kata saya.

Setelah merawat Niza dengan doa dan ayat yang dipetik dari al-Quran, saya meminta diri. Sebelum itu saya nasihatkan Arifin dan Niza serta keluarga mereka supaya bersabar dengan ujian Allah.
“Sama-samalah kita berdoa supaya dia sembuh,” kata saya sebelum meninggalkan rumah Arifin.

Sudah ketentuan Allah, rupa-rupanya keadaan Niza menjadi bertambah parah. Perkara ini saya ketahui apabila Arifin menghubungi saya beberapa minggu kemudian. Menurut kawan saya itu, isterinya kini kian teruk racaunya.

Memang benar. Bila saya menziarahnya petang itu, Niza kelihatan semakin tenat. Sekejap-sekejap dia meracau yang bukan-bukan. Malah saya pun tidak dikenalinya lagi.

Sebelum pulang saya menasihatkan Arifin supaya melakukan solat hajat memohon ke hadrat Ilahi supaya menyembuhkan isterinya. Nasihat saya itu dipatuhi namun beberapa hari kemudian Arifin menalifon lagi. Kali ini suaranya lebih sedih, seperti hendak menangis.

“Ustaz,”katanya,

“Sekarang barulah saya tau kenapa dia jadi macam tu ustaz”

“Kenapa?”pantas saya bertanya…

“Sejak dua tiga malam lepas, dia minta ampun daripada saya dan ceritakan segala-galanya”. Arifin menyambung ceritanya;

Malam itu saya terkejut sebab semasa meracau isteri saya minta ampun kerana telah mengenakan ilmu kotor kepada saya. Kata Niza, dia telah memasukkan darah haid dan air maninya ke dalam makanan saya.

Saya tanya “Kenapa?”

Dia jawab, supaya ikut kata-katanya dan tak cari perempuan lain.

“Tambah saya kesal, selepas itu dia meminta ampun pula kerana telah berlaku curang kepada saya. Kata Niza, dia lakukan perbuatan tu selepas saya ditundukkan dengan ilmu hitam.”
Saya tanya, masa bila awak buat? Dia jawab semasa ketiadaan saya, tidak kira lah semasa saya bertugas di luar daerah. Semasa keluar seorang diri, dia telah membuat hubungan sulit dengan beberapa lelaki.

“Niza sebutkan nama lelaki-lelaki itu, tapi saya tak kenal. Kata Niza, hubungan mereka bukan setakat kawan saja, malah sudah ke tahap zina. Kerana itu dia minta berbanyak-banyak ampun daripada saya.

Dia minta saya maafkan.”Saya tak sangka betul, ustaz. Madu yang saya beri, racun yang dibalasnya. Patutlah selama ini bila berdepan dengan dia saya jadi hilang pertimbangan. Saya jadi lemah, rasa diri saya kerdil, takut nak membantah. Sudahlah begitu, dia jadi perempuan.” Kata Arifin tanpa sanggup menghabiskan kata-katanya. Termenung saya mendengar ceritanya itu.

Tidak saya sangka Niza sanggup berkelakuan demikian kerana Arifin bukan orang sebarangan. Arifin berpelajaran agama dan setia kepada isterinya. Budi bahasa pun elok.
“Kalau sudah begitu bunyinya, saya rasa awak maafkanlah dia,”kata saya.

Selain itu saya mencadangkan kepada Arifin supaya merelakan isterinya pergi.

Kata saya, mungkin nyawa isterinya itu terlalu sukar meninggalkan jasad kerana dia mahukan keampunan daripada suaminya terlebih dahulu.”

Lagipun, dia sudah terlalu menderita, sampai badan tinggal tulang, kepala pun dah nak botak. Doktor pula sudah sahkan penyakit dia tidak dapat disembuhkan lagi. Jadi, pada pandangan saya, daripada dia terus azab menanggung seksaan sakaratulmaut, adalah lebih baik kalau awak relakan saja dia pergi.

Saya tau ia susah nak di buat, tapi keadaan memaksa.”

“Ampunkan dia?” Arifin bertanya balik.

“Dia dah derhaka dengan saya, buat tak senonoh dengan lelaki lain, kenakan ilmu sihir kepada saya, ustaz mau saya maafkan dia?”tingkah Arifin dengan suara yang agak keras.
Mungkin dia terkejut.

“Ya. dia pergi dengan aman dan awak pula dapat pahala,” jelas saya. Saya terus memujuknya supaya beralah demi kebaikan isterinya. Saya katakan, yang lepas itu lepaslah. Lagi pun Niza sudah mengaku dosanya, jadi adalah lebih baik Arifin memaafkannya. Mungkin dengan cara itu Niza akan insaf dan meninggal dengan mudah.

“Takkan awak nak biarkan dia menderita? Awak nak pukul dia? Maki dia? Tak ada gunanya. Maafkan saja dia dengan hati yang benar-benar ikhlas,” jelas saya.

Setelah puas memujuk, akhirnya Arifin mengalah juga. Lalu saya nasihatkan supaya dia bacakan surah Yasin tiga kali dan ulangkan ibu Yasin (salaamun qaulam mirrabir rahim) sebanyak tujuh kali.
“Buat malam ni juga. Lepas itu tunaikan solat,” kata saya. Seminggu kemudian Arifin menelefon saya. Dengan sedih beliau memaklumkan isterinya sudah meninggal dunia. Tambah kawan saya itu, Niza pergi tanpa sesiapa sedari kerana ketika itu dia sedang menunaikan solat Isyak. Bila kembali, dia lihat isterinya tidak bernyawa lagi.

“Tapi Alhamd ulil lah, sebelum pergi dia sempat minta ampun daripada saya sekali lagi kerana menderhaka. Marah, memang marah, tapi bila dia pegang tangan saya sambil menangis dan kemudian minta ampun, tidak sanggup juga rasanya untuk membiarkan dia pergi dalam keadaan tanpa kemaafan daripada saya. Ustaz, saya dah ampunkan dia.

“Namun demikian, kata Arifin, lendir dan nanah busuk masih lagi mengalir daripada alat kelamin Allahyarham isterinya itu sehinggalah mayatnya dikebumikan.
Kepada wanita, kutiplah pengajaran dari cerita ini. Kepada lelaki, hati-hatilah dalam memilih isteri, jangan pandang hanya pada rupa. Wallahualam

source

Cerita Zombie - Kasih Sayang Seorang Ayah

♠ Dihantar oleh Abdul Hafiz dalam

Zombie awalnya adalah sebutan untuk mayat hidup dalam system kepercayaan voodoo orang kreol dan afrika-karibia. Zombie adalah manusia dengan roh yang sudah dicuri lewat cara supranatural atau magis melalui perantaraan seorang dukun yang dikenal sebagai bokor. Kemudian manusia tadi diperkerjakan sebagai budak yang mengabdi pada “majikan zombie” di perkebunan terpencil. Namun ketika masuk menjadi bagian dari industry film Hollywood, kini versi zombie berkembang dan menjadi lebih menakutkan. Penyebab terjadinya zombie bisa dari perkembangan virus serta berbagai macam hal lain yang dapat membuat manusia berubah menjadi zombie, dan digambarkan sebagai mayat hidup yang sudah membusuk serta suka memakan manusia hidup. Lalu korban yang sudah tergigit dipastikan terinfeksi dan akan berubah menjadi zombie.
 
Cerita di bawah ini menggambarkan di mana seorang ayah yang ingin menyelamatkan anaknya sebelum ayahnya menjadi zombie. Si ayah ini berusaha mencari tempat yang selamat untuk anaknya itu.

 
Setelah kita melihat cerita ini, kita akan merasakan kesedihan terhadap orang tua kita, sama ada dia muda ataupun tua yang sanggup mengorbankan diri mereka supaya kita dalam keaadaan selamat. Kepada sesiapa yang masih ada kedua-dua ibu bapanya, maka janganlah sesekali kita menderhaka kepada mereka.
 
 
Source Video

VIDEO GWIYOMI GADIS PALING TAK SENONOH DI DUNIA

♠ Dihantar oleh Abdul Hafiz dalam

VIDEO GWIYOMI GADIS PALING TAK SENONOH DI DUNIA | Gadis ni sangat benci kepada Gwiyomi dan beliau menunjukkan rasa tak puas hati beliau melalui Gwiyomi versi gadis gila s*ks. Tengok saja aksinya yang melampau dan sangat menggelikan dengan lidah terjelir.
Yang paling penting, beliau memang berpengalaman luas.

HAHAHAHA!REMAJA BAWAH UMUR DILARANG KERAS MELIHAT AKSI INI. HARAP MAKLUM.


Segmen Topup 24 Jam by Emas Putih Part #2

♠ Dihantar oleh Abdul Hafiz dalam
Assalamualaikum semua!
Mari kita semua join uzu punya segmen.


Hadiah untuk segmen ini 
Topup RM 5 x 5

Syarat untuk join segmen ini terlalu senang. Nak tahu! Klik banner kat atas ni.

 Jika melebihi 100+ penyertaan, akan ada hadiah misteri untuk Top Referral
Segmen akan tutup pada jam 11:59 malam/24 April 2013

Sebenarnya Ini Bukanlah Soalan ‘Lu**h atau 18*X’

♠ Dihantar oleh Abdul Hafiz dalam
Seorang anak gadis yang cantik bernama Violet telah mencapai umur baligh bertanyakan 3 soalan berbentuk 18SX kepada ayahnya. Ayahnya menjawab 3 soalan tersebut dengan jawapan:-


Soalan 18SX Pertama.

Violet: Ayah, kenapa seorang gadis tidak mahu dirogol oleh lelaki?

Ayah: Kalau Violet berdiri di supermarket, tiba-tiba ada lelaki korek hidung Vio, Vio suka tidak?

Violet: Tidak suka! Memang penampar yang Vio bagi pada lelaki tu.

Soalan 18SX kedua.

Violet: Ayah, kenapa kalau time haid, tidak boleh melakukan hubungan seks?

Ayah: Kalau hidung Vio berdarah, Vio mahu korek tidak?

Violet: Eeee..gelilah ada darah.

Soalan 18SX ketiga.
Violet: Ayah macam mana rasanya pakai kondom semasa melakukan hubungan seks?Si Ayah berfikir sejenak, kerana soalan anak gadisnya terlampau 18SX. Akhirnya si Ayah mendapat jawapan bagi soalan tersebut dan berkata:Ayah: Kalau Vio korek hidung pakai sarung tangan getah, bestkah rasanya?

Violet: Mestilah tidak, eee…ayah ni pandailah.

TIDUR BERBANTALKAN LENGAN SUAMI (CELAH KETIAK)..........

♠ Dihantar oleh Abdul Hafiz dalam


Dari bancian ke atas 10 ribu pasangan yang berkahwin (sumber kajian MOHEMA) hanya kira-kira 45% sahaja isteri yang tidur berbantalkan lengan suami selepas 3 tahun berkahwin. 

Dan hanya tinggal 21.7% sahaja isteri yang masih tidur berbantalkan lengan suami selepas 10 tahun usia perkahwinan.

Tahukah kaum isteri, bahawa hormon bau phero yang di rembes dari ketiak lelaki/suami boleh mengaktifkan hormon wanita/isteri hingga mereka merasa damai dan tenang?

Sebenarnya hampir 65% bau badan lelaki/suami datang dari celahan ketiak dimana kelenjar phero paling aktif.

Jadi para isteri semua, ketepikanlah bantal-bantal anda, tidurlah di atas lengan suami hingga ke pagi, hampirkan hidung di celahan ketiaknya.

Tidak di nafikan anda akan peroleh pengalaman yang cukup rilex dan tenang.

Ianya tanda bahawa bau phero suami anda sedang bertindak balas dengan kelenjar hormon anda (pengalaman ini hanya perempuan sahaja yang tahu bertapa asyik dan rilexnya)…

FAKTA…. Serius….

Dan dari kajian itu juga menyatakan isteri yang tidur di atas lengan suami akan tidur lebih lena dan mencapai tahap 7 hingga 8 dalam tahap lena tidur.

Dan peringatan untuk lelaki/suami, jangalah cukur ketiak anda togel, biarkan sedikit atau trim sikit aje bulu-bulu itu yang merupakan ejen penyebar bau phero yang di senangi wanita.


Source

Anda Bertanya Ustaz Azhar Idrus Menjawab, Wuduk, Part 2

♠ Dihantar oleh Abdul Hafiz dalam ,
Wudhu adalah mensucikan diri dari segala hadas kecil sesuai dengan aturan syariat islam.

Anda Bertanya Ustaz Azhar Idrus Menjawab, Wuduk. Tekan mana-mana yang dibawah untuk lihat soalan dan jawapan yang ada.









APAKAH HUKUM MENJILAT KE****** ISTERI

♠ Dihantar oleh Abdul Hafiz dalam

APAKAH HUKUM MENJILAT KE****** ISTERI | Menjilat kemaluan isteri adalah perkara yang jarang dibincangkan secara terbuka kerana masyarakat kita sangat sensitif dan pemalu. Jika dibuat kajian 98 peratus pasangan suami isteri melakukan “oral s*x” ini. Jika ini membahagiakan pasangan suami isteri dalam menikmati perhubungan seks. Sila baca posting ini. Apakah hukumnya menjilat kemaluan isteri anda?
Allah SWT menciptakan tubuh manusia dengan fungsi masing-masing. Justeru Islam melarang dari mendatangi isteri dari ‘duburnya’ dan juga semasa haid atau nifas, kesemua pengharaman ini mempunyai dalil dan nas yang khusus. Namun isu ‘oral s*x’ tidak mempunyai dalil khusus yang melarang, ini menyebabkan berlakunya perbezaan pendapat di kalangan ulama Islam.
Ulama sepakat bahawa jika sekadar menyentuh atau menggosok kemaluan suami dan isteri tanpa ‘oral s*x’, adalah dibenarkan menurut para ulama Islam kerana ia tergolong dalam bentuk aktiviti menaikkan syahwat antara suami isteri yang diharuskan.
Berkenaan isu oral seks, ulama terbahagi kepada dua kumpulan :-
Yang mengharuskan
Dr Syeikh Yusof Al-Qaradawi (rujuk www.islamonline.net) berfatwa harus untuk mencium kemaluan isteri atau suami dengan syarat tidak menghisap atau menelan apa jua ceceair yang keluar darinya. Menelan atau menghisap sebegini adalah MAKRUH disisi Islam kerana ia salah satu bentuk perlakuan zalim (meletakkan sesuatu tidak pada tempatnya) dan melampaui batas dalam hubungan seksual.
Apa yang pasti diharamkan menurut beliau adalah ‘anal s*x’ atau seks melalui lubang dubur, kerana terdapat nas yang jelas mengharamkannya, adapun ‘oral s*x’ tiada sebarang nas jelas dari Al-Quran dan hadis yang melarangnya.
Pandangan ‘harus’ atau boleh dilakukan ini dikongsi oleh Mufti Mesir, Syeikh Dr Ali Al-Jumaah dan juga Dr. Sabri ‘Abdul Ra’ouf (Prof Fiqh di Univ Al-Azhar) apabila mereka menegaskan, tindakan ini harus selagi mana ianya benar-benar dirasakan perlu bagi menghadirkan kepuasan kepada pasangan suami dan isteri, terutamanya jika ia dapat menghindarkan pasangan ini dari ketidakpuasan yang boleh membawa mereka ke lembah zina kelak.
Perbincangan ringkas
Namun begitu, saya kira kesemua mereka yang mengharuskan termasuk Syeikh Yusof Al-Qaradawi tidak pula menghuraikan satu isu yang mungkin boleh dipanjangkan perbahasannya, iaitu bab kenajisan air mazi dan air mani.
Justeru, saya mengira fatwa beliau mungkin boleh digunakan jika dalam keadaan tiada sebarang ceceair dikeluarkan semasa aktivti oral sex ini dilakukan. Namun keadaan ini dikira sukar berlaku kerana bagi seseorang yang normal, nafsu yang meningkat pastinya akan mengeluarkan cecair pelincir iaitu mazi.
Air mani lelaki dan wanita dianggap najis menurut mazhab Hanafi dan Maliki. Mazhab Syafie dan Hanbali pula mengganggapnya suci.
Namun semua ulama bersetuju air mazi adalah najis. Hasilnya, majoriti pandangan ulama yang menyatakan menelan dan hisap termasuk cecair mazi ini adalah haram atau makruh berat. Beberapa ulama kontemporari menegaskan perlu membasuh dengan segera jika terkena mazi tadi.
Mazi ibarat najis lain yang dianggap kotor dalam Islam, justeru haram memakan tahi, meminum air kencing dan termasuk juga air mazi ini. Bukan sekadar haram memakan najis malah ulama empat mazhab juga memfatwakan haram menjual najis (kecuali diketika wujudnya teknologi untuk menggunakannya sebagai baja), apatah lagi untuk menjilat, hisap dan menelannya. Sudah tentulah ia lebih lagi diharamkan.
Selain itu, menurut undang-undang Malaysia juga ia adalah satu perkara yang tidak normal, khusus buat orang yang agak luar biasa nafsunya.
“Oral seks” juga tergolong dalam kategori perlakuan seks luar tabie, ia adalah salah menurut Seksyen 377B Kanun Keseksaan dan jika sabit kesalahan boleh dikenakan hukuman sebat dan 20 tahun penjara.
Justeru, mana-mana pasangan kekasih yang melakukan perkara ini, boleh dilaporkan dan diambil tindakan oleh undang-undang Malaysia. Dari sudut undang-uhdang Islam, ia dikira berdosa besar dan bolehlah dijadikan sebat dan 20 tahun penjara tadi sebagai peruntukan ta’zir di dalam Islam bagi mereka yang sabit bersalah.
Ulama Yang Mengharamkan
Kebanyakan ulama Saudi mengharamkan perbuatan ini, ini dapat dilihat dari fatwa-fatwa berikut:-
Mufti Saudi Arabia bahagian Selatan, Asy-Syaikh Al’Allamah Ahmad bin Yahya An-Najmi menjawab sebagai berikut,
“Adapun hisapan isteri terhadap kemaluan suaminya (oral sex), maka ini adalah haram, tidak dibolehkan. Ini Kerana ia (kemaluan suami) dapat memancarkan mani, mazi dan lain-lain. Kalau memancar, maka akan keluar darinya air mazi yang ia najis menurut kesepakatan (ulama’). Apabila (air mazi itu) masuk ke dalam mulutnya lalu ke perutnya maka boleh jadi akan menyebabkan penyakit baginya.”
Melalui pandangan ini, kita dapat melihat satu point yang penting, iaitu sejauh mana tindakan ini boleh memberikan kesan buruk kepada kesihatan pasangan. Menurut pembacaan saya, ulama yang membolehkan perilaku ini juga bersetuju untuk mengganggapnya haram jika dapat dipastikan dan dibuktikan dari sudut saintifik, ia boleh membawa bakteria dan menyebabkan penyakit yang serius.
Saya teringat pakar sakit puan, Dr Ismail Thambi pernah menyatakan bahawa bakteria yang berada di mulut adalah sangat banyak berbanding di kemaluan, justeru beliau menyatakan tindakan ‘oral sex’ dibimbangi boleh membawa penyakit kemaluan disebabkan bahagian mulut pasangan yang mempunyai banyak bakteria dan kuman.mazeermohamad.blogspot.com
Selain itu, seorang lagi ilmuan Islam iaitu Syeikh Nasiruddin Albani berkata :-
“Ini adalah perbuatan sebahagian binatang, seperti anjing. Dan kita mempunyai dasar umum bahawa di dalam banyak hadits, Ar-Rasul melarang untuk tasyabbuh (menyerupai) haiwan-haiwan, seperti larangan beliau turun (sujud) seperti turunnya unta, dan menoleh seperti tolehan serigala dan mematuk seperti patukan burung gagak. Dan telah dimaklumi pula bahawa Nabi Shallallahu ‘alahi wa sallam telah melarang untuk tasyabbuh (menyerupai) dengan orang kafir, maka diambil juga daripada makna larangan tersebut pelarangan tasyabbuh dengan haiwan-haiwan-sebagai penguat yang telah lalu, apalagi haiwan yang telah diketahui keburukan tabiatnya. Maka sewajarnya seorang muslim – dan keadaannya seperti ini – merasa tinggi untuk menyerupai haiwan-haiwan”
Namun, pendapat peribadi saya mendapati pandangan dan dalil yang digunapakai oleh Syeikh Albani ini adalah tidak begitu kukuh, namun saya tidak berhasrat untuk membincangkannya dengan panjang lebar di ruang ini.
Tindakan men’generalize’ semua jenis persamaan (tasyyabbuh) sebagai haram secara total juga boleh didebatkan kesohihannya. Demikian juga menyamakannya dengan perilaku binatang, benarkah binatang melakukan ‘oral seks’?, jika sekadar menjilat mungkin ye, namun menghisap kemaluan si jantan? Adakah binatang yang melakukannya?. Saya tidak pasti. Bagaimana pula binatang ada juga yang mencium dan memeluk pasangannya. Adakah mencium dan memeluk juga diharamkan kerana menyerupai binatang.? Sudah tentu tidak.
Kesimpulan
Melalui perbincangan dan pendedahan ringkas di atas, jelas kepada kita perbezaan dua kumpulan ulama ini. Dari hasil penelitian terhadap pendapat mereka bolehlah saya rumuskan bahawa :-
1. Elok dijauhi aktiviti ini dan menghadkan kepada perilaku seks yang lebih sihat bersama pasangan. Ini bagi menjauhi perkara khilaf.
2. Harus bagi suami isteri untuk mencumbu kemaluan pasangan mereka dengan syarat tidak menghisap, jilat dan menelan apa jua cecair. Ia juga dituntut untuk membersihkan mulut dan kemaluan mereka sebelum melakukan aktiviti ini sebaik mungkin bagai meninimakan kemungkinan penyakit. Namun ia makruh yang cenderung kepada haram (makruh tahrimi) jika perbuatan ini sengaja untuk meniru-meniru perbuatan aksi seks melampau golongan bukan Islam dan juga binatang.
3. Haram hukumnya menelan mazi dan mani pasangan kerana Islam mengharamkan umatnya dari melakukan perkara kotor sebegini, sama juga seperti diharamkan menjual najis (kecuali baja yang akan diproses melalui dengan bahagian kimia).
4. Hukumnya menjadi harus berdasarkan keringanan khusus yang diberi oleh Islam atau disebut ‘rukhshah’ kepada pasangan yang amat perlukannya bagi mengelakkan ketidakpuasan dan membawa masalah besar rumah tangga atau lebih dahsyat lagi, zina secara rambang diluar rumah.
5. Hukum melakukannya bersama pasangan kekasih atau mana-mana pasangan sebelum nikah yang sah adalah haram, dosa besar dan boleh didakwa dengan hukuman 20 tahun penjara di Malaysia. Namun ia tidak dianggap berzina dalam erti kata dan takrif zina yang disebut di dalam kitab-kitab Fiqh Islam. Ia hanya dianggap sebagai muqaddimah zina atau perdahuluan zina. Dalam kaedah fiqh Islam, “Apa-apa yang membawa kepada haram, hukumnya adalah haram jua”.
Sebagai akhirnya, selain dari membincangkan soal hukum, kita mesti jelas bahawa hukum Islam sentiasa ingin melahirkan keutuhan rumah tangga dan masyarakat. Kita mesti sedar dan berfikir samada tindakan oral seks ini benar-benar membawa sesuatu yang berharga buat keharmonian rumahtangga kita, dan apa pula kesannya kepada nafsu diri. Adakah ia semakin mampu dikawal atau semakin buas sebenarnya.
Kita bimbang, tindakan ini boleh membawa kepada keinginan nafsu yang semakin membara dan tidak terkawal sehingga membahayakan diri dan masyarakat di sekeliling kita disebabkan nafsu buas dan luar biasa yang sentiasa dilayan ini. Layanlah nafsu secara berpada-pada agar tidak ditawan olehnya kelak.

6 Kebaikan Mandi Sebelum Subuh

♠ Dihantar oleh Abdul Hafiz dalam ,


Menurut kajian sains, kandungan gas ozon pada waktu pagi lebih tinggi dari waktu lain. oleh itu, gas ozon ini juga amat penting untuk tubuh badan anda. jika anda mandi sebelum waktu subuh, ia bukan sahaja membersihkan malah memberikan kesegaran dan manfaat untuk tubuh badan anda. antara manfaatnya ialah :

1. Kulit lebih lembut dan halus
pada waktu pagi selalunya anda akan memasang “water heater” untuk mendapatkan air yang hangat dan menghilangkan kesejukan. selepas ini, jika anda memiliki lingkaran hitam di bawah mata, mandi menggunakan air sejuk dapat mengurangkan kegelapan pada bawah mata. begitu juga dengan kuku, ia akan menjadi lebih sihat, kuat dan tidak mudah retak. kulit pula menjadi lebih lembut dan halus.

2. Melancarkan peredaran darah
jika peredaran darah anda lancar maka tubuh badan anda akan menjadi lebih sihat dan bertenaga. malah anda juga boleh melakukan aktiviti seharian tanpa rasa letih.

3. Meningkatkan kesuburan
kesihatan tubuh badan manusia akan mendapat reaksi yang positif apabila anda mandi pada waktu pagi. ia dapat meningkatkan hormon testosteron pada lelaki dan hormon estrogen untuk wanita.

4. Mengurangkan risiko darah tinggi
untuk anda yang memiliki penyakit darah tinggi, mungkin ini merupakan salah satu cara untuk anda mengurangkan penyakit anda. Insya ALLAH, dengan izin ALLAH, jika ia diamalkan selalu, penyakit anda akan pulih.

5. Mengurangkan tekanan serta tenang
air yang sejuk akan melancarkan kembali peredaran darah setelah lama berbaring. buat anda yang mengalami depresi, inilah cara yang terbaik utk anda menghilangkannya. oleh itu, ubahlah tabiat kpd mandi pagi sebelum subuh.

6. Meningkatkan sel darah putih
mandi dengan air sejuk, ia akan meningkatkan sel darah putih di dalam tubuh badan. apabila sel darah putih banyak, maka daya tahan penyakit dan tubuh badan boleh melawan virus. oleh itu, anda tidak mudah untuk dijangkiti dengan sebarang penyakit…

Source

Anda Bertanya Ustaz Azhar Idrus Menjawab, Taharah, Part 1

♠ Dihantar oleh Abdul Hafiz dalam ,
Taharah terbahagi kepada dua bahagian. Bersuci dari hadas yang khusus dan bersuci dari kotoran yang melibatkan pakaian,tempat dan badan. Jika bersuci dari hadas,maka tidak boleh lari dari dua unsur iaitu tanah dan air.  Perbahasan ini dimulakan dengan jenis air…
Air terbahagi kepada 3 jenis iaitu air yang suci lagi menyucikan(mutlak),air suci tetapi tidak menyucikan(mustakmal) dan air yang bernajis(mutanajis).
Air mutlak adalah air yang terpancar dari bumi atau air yang turun dari langit.
Air mustakmal ialah air yang boleh diminum dan digunakan untuk memasak tetapi tidak sah sekiranya digunakan untuk mengangkat hadas (bersuci) dan membuang najis,kecuali ulama Hanafiyah mengatakan air ini sah digunakan untuk membuang najis.
Maksud pada air mustakmal di atas adalah air yang telah bercampur dengannya benda yang suci seperti teh atau susu. Juga termasuk air ini adalah air yang telah digunakan untuk mengngkat hadas.
Air mutanajis adalah air dalam jumlah sedikit yang telah bercampur dengan najis. Sedangkan jika airnya banyak tetapi air tersebut telah mengubah 1 dari 3 sifat air iaitu rasa,bau dan warnanya,maka air tersebut tetap hukumnya bernajis.

Anda Bertanya Ustaz Azhar Idrus Menjawab, Taharah. Tekan mana-mana yang dibawah untuk lihat soalan dan jawapan yang ada.




















Gempar: Wartawan Malaysia yang terbunuh di Afganistan masih hidup!

♠ Dihantar oleh Abdul Hafiz dalam

Kabul : The dead of Mohd Hafiz Mohammad is about the first journalist from Malaysia to be fatally injured while on a dangerous assignment abroad. The attack occured on 8 June 2011 in Kabul, Afganistan, while Hafiz was reporting for Aniq TV on a humanitarian mission organized.

Kematian wartawan tersebut dikatakan berpunca daripada salah faham pihak yang ingin memberontak di Kabul. Di bawah ini disertakan sedikit latarbelakang berkenaan reporter tersebut.

Nama Sebenar : [ Klik Sini ]
Facebook Fan Page : [ Klik Sini ] [ Klik Sini ]
Tarikh Lahir : 21 September 1993
Umur : 20 Tahun
Asal : Sarawak, Malaysia
Pekerjaan : Reporter Aniq News
Anak kelima daripada 7 orang adik-beradik.
Belajar di Universiti Limkokwing.

Namun apa yang menggemparkan semua pihak, beliau masih lagi hidup dan menjalankan rutin harian seperti biasa. Pelikkan? Baiklah jangan serabutkan lagi kepala otak anda yang semakin serabut itu. Kisah ini sebenarnya hanyalah rekaan semata juga merupakan assignment salah seorang rakan photographer Aniq Bukhary. Jangan marah and hope enjoy!


Perkahwinan GAY Pertama Lelaki Melayu Islam Malaysia Dan Pengakuan GAY lain tentang perbuatan itu!

♠ Dihantar oleh Abdul Hafiz dalam
Perkahwinan GAY Pertama Lelaki Melayu Islam Malaysia!
MARILAH KITA SAMA-SAMA MENDOAKAN SAUDARA KITA INI AGAR DIBERI PETUNJUK DAN HIDAYAH DARI ALLAH S.W.T!

Tahniah Arif, tahniah!
Tahniah kerana menghancurkan harapan ibu bapa dan pihak yang memasang harapan tinggi terhadap anda di dunia ini.

BIO : Ariff Alfian Pelajar Malaysia Kahwin Dengan Lelaki.
Hasrat seorang bapa melihat anak lelakinya, Ariff Alfian Rosli yang menuntut di Dublin untuk menjadi doktor perubatan hampa apabila anaknya itu bukan sahaja tidak meneruskan pengajian, malah telah berkahwin di gereja dengan lelaki dan gagal dihubungi di negara tersebut sejak tiga tahun lalu.
Ciuman perkahwinan ala-ala Barat! Tahniah Arif, tahniah!
Pasangan bertukar-tukar cincin perkahwinan ala-ala Barat! tahniah Arif, Tahniah!
Anda pasti tahu siapa suami siapa isteri..  tahniah Arif, tahniah!

Cukuplah tiga gambar ini. Walaupun aku tiada kaitan dengan arif ni tapi aku tetap merasa sedih dengan apa yang dilakukan oleh Arif. Itu baru aku, sebagai orang luar. Belum lagi ibu bapa Arif, individu yang paling sayangkan Arif di muka bumi ini. Hanya Allah s.w.t je tahu perasaan kedua ibu bapa dia di atas perlakuan "pelik dan songsang" si Arif ni.

Untuk rekod, gambar ini bukan gambar curi. Laki dia sendiri (yeke laki? Entahlah.. Takkan nak panggil bini pula ye tak?) yang mendedahkan gambar-gambar ini di blog /website peribadi sendiri. Dah dia sendiri sebar sebab itu orang tahu. Sebenarnya kebetulan dua, tiga hari lepas bapa dia masuk paper memberitahu tentang kehilangan anak dia. 

Dia bimbangkan akidah anak dia. Yang sebenarnya mereka lost contact sejak tahun 2009. Cuma, maybe baru sekarang bapa dia bersedia untuk share perkara ini dengan orang luar. Maknanya awal-awal dia dapat rasakan sesuatu. Sedih bapa dia.

Kalau ikut bahasa jahat nak je kita maki hamun si Arif ni.. Tapi bila fikir-fikir balik maybe suatu hari bapa dia ataupun ahli keluarga dia yang lain akan terbaca berita ini mesti rasa sedih sangat-sangat. So, marilah kita bersama-sama menjaga bahasa kita. Memang kita geram melihat perlakuan Arif, tapi janganlah bahasa-bahasa kita menguriskan pula perasaan keluarga Arif yang kita semua tahu mereka adalah pihak yang paling tertekan dan sedih pada waktu ini.

Buat Arif, sebagai seorang pelajar yang cemerlang, kenapalah pilih hidup macam ini? Kenapa la nak sedihkan perasaan keluarga sendiri dan mereka-mereka yang memasang harapan tinggi terhadap Arif? Untuk rekod, Arif ni pelajar yang betul-betul bijak. Dia pernah mendapat tajaan Petronas untuk sambung belajar ke luar negara.  

Tapi Petronas telah membatalkan tajaan tersebut. Yang menanggung kesemua kos yang pernah Petronas keluarkan dulu sekarang ini ialah bapa Arif sendiri. Sudahlah menyedihkan keluarga sendiri, tinggalkan hutang pula. Apalah kering sangat hati kau ni Arif.

Kalau kamu terbaca artikel ini Arif, tolonglah, kalau ye pun benci sangat pada keluarga sendiri, tolonglah jumpa mereka buat kali terakhir. Sementara mereka masih hidup, sementara kau masih hidup, jumpalah mereka buat kali terakhir. 

Sekurang-kurangnya biarlah mereka meluahkan apa yang mereka rasakan selama kau menghilang dan baru-baru ini telah pun berkahwin dengan seorang lelaki. Fikirlah Arif, tanpa jasa mak bapa, kau bukan siapa-siapa. Kau boleh putuskan hubungan dengan sesama manusia di dunia ini tapi bukan dengan mak bapa dan ahli keluarga sendiri. Fikirlah masak-masak arif. Kejam pun sepatutnya ada limit Arif, apatah lagi pada keluarga sendiri. Sekian.


Tahniah arif, tahniah! 
P/s : Kepada GAY-GAY di luar sana, silakan bertaubat.. Tolonglah ingat agama, budaya, adat resam dan yang paling penting, mak bapak serta ahli keluarga korang.



#Komen tentang Perkahwinan ini dari seorang GAY lain


PENGAKUAN JUJUR SEORANG GAY BOY | Kehidupan sebagai seorang yang bernafsu songsang bukanlah sesuatu yang boleh dibanggakan. Terbaru, seorang yang mengaku dirinya seorang yang bernafsu songsang telah membuat pengakuan jujur mengenai tabiat buruknya itu.Tetapi, adakah semua alasan yang beliau nyatakan adalah alasan yang valid di hadapan Allah kelak?

aku pun gay….
tp aku langsung tk banga gn ape yg die buat….
malah simpati sgt gn hidup die n famili die…….
boleh di kira murtad kawin di gereja lg…
dh lh songsang…lg kawin kt gereja……….
aku pun gay………
tp tak akan akan sekekali aku memalukn diri aku..mak bapak aku n juga agama aku…..
aku tk minta pun dilahirkn songsang…….
korang ngat jd gay ni best???
main2 then pancot mani..pas tu blah…..
then berebut2 jantan..tgk sape yg dpt paling hot…..??
best ker korang ingat….
seksa wei//teramat2 seksa hidup aku….
tetapi sesekali pun aku tk luper akan allah….
betapa bnyak dosa yg aku buat…..sesaat pun die tk pernah lupeakn aku..and aku sentiasa berdoa agar allah tutupkn pintu hati aku untuk menjadi gay…….
jika di beri pilihan antara memilih dunia atau nikmat gay….
pasti aku pilih dunia…..cos betapa seksanya naluri aku ni hanya allah jer yg tauuu……..