Demam Bola Vs Demam Panas




Perghhh... Dalam satu masa aku dapat dua demam sekaligus. Demam bola and demam panas. Badanku terasa lemah sangat-sangat.  Tapi masih juga bersemangat nak tengok bola. Biasalah kn? Lelaki kan perlu tengok bola time2 musim bola ni? Siapa lah yang tak nak tengok?

Berbalik pasal demam. Aku demam panas dah hampir seminggu. Tak juga sembuh-sembuh. Ubat pun dah habis aku makan. Dahlah demam, batuk berkahak and selsema pula. Tapi tak apa lah. Allah ingin menguji hamba-Nya ni kn? Allah sayangkan hamba-Nya. Sebab tu Dia bagi aku sakit. Orang kata sakit tu boleh hapuskan dosa-dosa kecil kita. Aku bersyukur sangat-sangat bila aku sakit nie. Hehe.
Alaa. Takkan aku nak sakit je kn? Habis tu yang wajib kita tunaikan, Takkan lah aku taknak buat kot. Aku wajib juga buat. Bukan setakat dosa kecil, dosa besar pun boleh terhapus(solat taubat lh). Betul tak?

Pasal demam bola pula. Tiap-tiap malam aku tengok bola. Maklum lah ada live kat TV3 tu. Lau tak ada live pun, live streaming football ada. Tengok je lah kt situ. Tak payah lah aku buang duit aku pergi kedai mamak setakat nak tengok bola. Kat rumah pun jadilah. Makan minum semua free. Tak kisah lah sangat. Hehe. BTW, banyak juga negara aku sokong nie. Aku sokong Italy, England, Republic Czech, Spain, and Germany. Aku pun tak tahu negara mana aku patut sokong betul-betul. Maklumlah, ada pemain Chelsea dalam negara tu(kecuali Germany and Italy).Italy aku suka tengok Buffon je. Lau Germany pula aku suka tengok corak permainan diaorang. Hehe Korang pula? Sokong siapa ni?







P/S Doakan Saya Sembuh Cepat. Nanti bila balik kampung tak lah selsema and batuk dalam Kapal Terbang tu nanti. Peace. Have a Nice Day . ^_^.


2 comments:

  1. saya sokong England..ok tak?
    walaupun tak tengok bola pon..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaupun x tengok. tapi semangat bola tu ad. sokong je mane2 awak nak. hehe

      Delete

Terima Kasih Atas Budi Anda Semua.
Kalau Nak Komen,
Komenlah lagi tanpa rasa segan-silu.