Biarlah-Karya Kawanku

Hari ini, Desaria oooo Desaria akan berkongsi sesuatu yang terhasil daripada titik peluh kawan baik Desaria oooo Desaria sendiri. Desaria oooo Desaria telah meminta kebenaran daripada dia untuk menjadikan karya dia ini salah satu post untuk blog ini. Ini bukan copy and paste ataupun curi karya orang lain.. So...Hayatilah .. :)


Biarlah..

Bismillahirahmannirahim,
Aku mulakan lakaran ceritera hidupku dengan nama-Mu YA Allah,
Mudah-mudahan redha dan rahmat-Mu kuperolehi,
Demi melayari gelora kehidupan yang pasti menuntut keimanan, ketaqwaan dan kesabaran..
Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim,
Bantulah aku demi berpaut diranting yang utuh,
Demi sayap yang terbang nun jauh,
Tetapi, kekal di landasan-Mu yang teguh,
Bukannya diperahu yang rapuh..
Demi-Mu Ya Allah,
Aku pasrah dan berteleku di tepian,
Mengenang nasib yang tidak siapa pun yang tahu,
Menanam daun-daun ketabahan dan akar-akar kekuatan,
Demi manjunjung baja kebahagiaan..

Ya Allah,
Hari-hari yang semakin cepat berlalu,
Mengajar aku bertapa manusia sepertiku leka,
Leka dengan pengaruh barat dan globalisasi,
Yang menjerat erat kakiku, tanpa aku sendiri menyedari,
Lepaskanlah aku dari terus dibelenggu ikatan ini,
Ikatan yang tidak kenal erti kemanusiaan,
Ikatan yang hanya bisa dirungkai,
Oleh titis-titis air dari rahmat-Mu yang terlalu jauh dariku..
Demi Allah,
Ya, aku mahu Ya Allah,
Cahaya keredhaan dan petunjuk dari-Mu,
Agar aku bisa berteleku dengan tenang,
Dan terus bangkit demi menegakkan tiang yang utuh, kukuh dan padu,
Tiang agama-Mu, tiang agama kami, ISLAM !!!
Dan terakhir kalinya,
Biarlah, apabila senja mulai melabuhkan tirainya,
Hembusan angin terasa amat sejuknya,
Bunyi-bunyi kesibukkan dunia mulai berhenti dari kebiasaanya,
Biarlah,
Biarlah aku terbangun dari jasadku,
dengan keimanan dan ketaqwaan yang penuh,                     
dibuku catatan-Mu..

heheheh......: Abdul Hafiz ( Facebook)
                     cloudboy93.blogspot.com

0 Comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Budi Anda Semua.
Kalau Nak Komen,
Komenlah lagi tanpa rasa segan-silu.