Jurulatih Robert Alberts Uji Junior Eldstal



Ketua jurulatih Sarawak Robert Alberts mengakui dirinya berminat untuk mendapat pemain baru iaitu anak kelahiran Malaysia, Junior Eldstal yang kini bermain dengan salah sebuah pasukan dalam Liga Bola Sepak Vauxhall di England. Penyerang muda berusia 22 tahun otu mula menjalani ujian selama seminggu mulai semalam untuk memastikan sama ada dapat diserap atau tidak semasa sesi perpindahan pemain April ini.

"Dia (Eldstal) merupakan salah satu pilihan dan saya sedang memerhatikannya. Saya mengenali dia menerusi salah satu kontek saya di England" kata Robert Albert.


"Junior Eldstal memegang pasport Malaysia kerana ibunya berasal dari Sabah. Saya harap dia memiliki kualiti yang kita cari. Jika kita menyukainya, kita akan tawarkan kontrak kepadanya."

Beliau berkata pada hari pertama beliau di Stadium Negeri, yang menonton perlawanan Jumaat lepas, bahawa peminat di Sarawak yang besar dan dia adalah pujian untuk mereka "dalam gear yang berbeza walaupun menonton perlawanan tdk lengkap."

Skuad Bujang Senang di bawah kendalian Robert Albert kini berada di persada Liga Perdana selepas 11 perlawanan berkongsi mata dengan Sime Darby FC. Sarawak juga berjaya mara ke suku akhir dan bakal menanti kunjungan Kelantan di Stadium Negeri Sarawak, Kuching pada 6 April sebelum bertandang ke Stadium Sultan Muhammad ke-IV, Kota Bharu pada 16 April depan.

Jika tanda-tanda Eldstal menandatangani sebagai Bujang Senang, peminat hanya boleh perlu menunggu sehingga Sabtu depan untuk melihat beliau dalam tindakan untuk perlawanan Sarawak menentang Kelantan di Kota Baharu dalam Piala FA.

0 Comments:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Budi Anda Semua.
Kalau Nak Komen,
Komenlah lagi tanpa rasa segan-silu.