BF Dan GF VS Suami Dan Isteri

♠ Dihantar oleh Abdul Hafiz dalam , at 1/22/2013 08:35:00 PM
Kisah BF Dan GF........

Bf - sayang..
Gf - eh ape ni.?jangan panggil aku sayang lah
Bf - kenape niey?...
Gf - perkenalkan,my boyfriend 'Adam'
Bf - tapi aku ni sape bagi kau.?
... dia kan kawan baik membe kau 'Aida'
Gf - dia jage aku dgn baik,ape aku nak semua dapat,
Tapi kau satu pun xdapat
Bf - habis hujan-2 kau suruh aku dtg rumah kau,
aku sanggup pergy,aku DEMAM,kau suruh aku pergi
belikan makanan,aku sanggup pergi,walaupun aku rasa
mcm nak MATI,time duit aku untuk makan seminggu,
kau mintak aku belikan baju,aku belikan sebab aku nak
jadi yang terbaik untuk kau,aku sanggup tahan lapar.
Gf - sape suruh kau buat mcm tu..Aku tak sayang kau,
skarang hati aku untuk 'Adam'
Bf - okey sayang..! Itu yang terbaik untuk kau.,
Aku takkan benci kau,sebab dalam hati aku cuma untuk kau..Mungkin bila kau dah menyesal masa tu aku
tak akan ada di dunia ni lagi..Mungkin aku dah pergi jauh..
Aku dah cuba jadi yang terbaik untuk kau,aku balik dulu,
bye Salam
Gf - Komsalam

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
2 minggu kemudian
CALLING.........
Nombor yang anda dail tidak dapat dihubungi..
Pergi rumah Bf tak ada
Tanya orang sebelah tak tau
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kawan Bf - weyh kau tak tahu ke dah seminggu lebih
dia pergy..Dia meninggal seminggu lepas putus dgn kau.
Dia meninggal time pegy beli cincin yang kau nak 2..
Dia sakit APENDIKS,,sakitnya dah teruk dan tak dapat
bertahan lagi

Gf - terkedu dan menangis penyesalan
Kawan Bf - ni cincin untuk kau dan sepucuk surat

SURAT
AWAK AMBIKLAH CINCIN PEMBERIAN
SAYA YANG TAK SEBERAPA NIEY,
AWAK DAH LAMA NAKKAN,
MAAF SAYA BARU BAGI SEKARANG,
SEBAB SAYA TAK BERKEMAMPUAN,
SAYA HARAP AWAK BAHAGIA,
SAYA TAK BENCI AWAK...
SAYANG AWAK :-)

Gf - awak maafkan saya



Kisah Suami Dan Isteri

Sepasang Suami Isteri "Sweet Couple" sedang berjalan sambil berpegangan tangan.. Tiba2 si Isteri bertanyakan soalan pada suaminya...

ISTERI: Abg, bila kita jalan mcm nie, semua org memerhatikan kita kan? Msti mereka pelik kenapa lelaki sehensem abg memilih saya yang serba kekurangan ni sebagai isteri abg...

SUAMI: Kenapa sayang cakap mcm tu?? Sayang kan isteri abg, biar lah apa org nak cakap pun... (senyum)

ISTERI: Sayang tahu tu, tapi sayangkan tak secantik perempuan2 lain, badan gemok, kulit gelap, pendek,. Rasa mcm tak layak jadi isteri abg... (Dgn nada yang sayu)..

SUAMI: (sambil mengenggam erat tgn isterinya) Sayang, nie lah yg dikatakan JODOH... ALLAH dah tentukan sayang jadi milik abg, abg REDHA... Dan untuk pengetahuan sayang, abg pilih sayang sebagai isteri abg bukan kerana paras rupa, bukan kerana harta tapi kerana agama yg ada pada sayang..kali pertama abg tgk sayang, abg yakin sayang boleh jadi isteri yg terbaik untuk abg tempuhi dunia nie... dan bila abg pandang muka sayang masa tu, nmpak wajah keibuan pada sayang....

ISTERI: Tapi abg........

SUAMI: (menutup mulut isterinya) Tak de tapi-tapi, Sayang adalah AMANAH dari ALLAH,. Apa pun yg org nak cakap abg tak kisah, apa yg abg tahu, abg BAHAGIA ada sayang disisi, sbb sejak kita nikah abg dah ada teman untuk menghafal al-quran, abg dah ada teman untuk mengaji dan abg dah ada teman untuk Tahajjud di sepertiga malam... sayang ingat senang ke abg nak cari isteri mcm sayang????
susah tau...

ISTERI: memandang suaminya dengan air mata berlinangan dipipi..

SUAMI: Alolololo... isteri abg nngis ye??? (smbil kesat air mata isterinya).. Abg tahu abg hensem (cewahhhh, hehehe) , dan abg tahu abg boleh dapat perempuan2 yang cantik, tapi abg tak nak ikut NAFSU, lumrah lelaki inginkan teman hidupnya secantik bidadari, tapi abg tak kejar semua tu, semua tu hanya didunia.. abg nak kejar JANNAH bersama2 isteri abg yang comey nie... abg tahu isteri abg nie mampu jadi bidadari abg yg paling cantik untuk abg dan anak2 nnti... InsyaALLAH di syurga nnti juga... kan sayang kan???

ISTERI: InsyaALLAH abg, trima kasih (nangis)

SUAMI: Dah la tu syang, jgn nngis dah tau.. ABANG SAYANG ISTERI ABG.... (^^ ,)

# Yang Mana Kisah Paling "Sweet" Bagi Korang. Kisah 1 atau 2? Copy And Paste Dari Status Facebook.

3 orang cantik dan hensem respons:

2 2 syok :) tapi yang 1st kot menjadi pilihan hati :)

done follow u..

www.ramizahrahman.com

Post a Comment

Terima Kasih Atas Budi Anda Semua.
Kalau Nak Komen,
Komenlah lagi tanpa rasa segan-silu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...