Atuk N Cucunya Yang Nakal

♠ Dihantar oleh Abdul Hafiz dalam at 5/04/2012 01:26:00 PM
Aku ada seorang cucu namanya Jendul , dia ni baru 4 thn ...tapi nakal mengalahkan atuknya. Bayangkan la suka sangat dia naik kat belakng tengkok aku yg dah nak mereput ni..silap ari boleh tanggal dibuatnya.

Satu sikap yang membuatkan aku bengang tahap maksima kat dia ni suka sangat kacau aku time aku makan. Apa yg aku nak makan itu laa yg dia nak...geram betul aku..aku belum sempat nak makan dia dah songlap bawak lari makanan aku tu.

Suatu hari....bini aku masak la bubur durian...aku memang dah lama mengidam tu...aku pon ambik la semangkuk dan cover line la takut cucu aku nampak kang dia rembat plak bubur yg aku ambik tu. Aku rasa la sesudu dua pastu simpan biar dia sejuk dulu...



Tiba2..aku tengok dah hilang dah. gerenti cucu aku ambik..dan kantoi la cucu aku tu tgh makan bawah tangga umah aku...aku pon dgn muka tanpa perasaan dan toye jer melihat perangai dia yg buruk hampeh tu...agaknya dia terasa sebab aku buat muka mancho semcam jer....dia cam rasa bersalah plak....

"Atuk marah ke Jendul wat cam tu...sory la tuk" katenya "Jendul janji tak wat lagik...atuk jgn la ambik ati....."sambungnya aku terus membisu dengan muka yg inersion " ala tuk.....nanti jendul ambik kan yg lain ya....senyum la sikit tuk...ala tuk...senyum la sikit"dia cuba memujuk aku..

Akhirnya aku pon ok la atuk tak marah sambil mengukirkan senyuman kepada nya tanda memaafkannya.

"Eh atuk...pasal gigi palsu atuk tak da....."dia tiba2 menyapa.
"Atuk sorok kan dalam bubur atuk tadi..."

Semenjak hari tu cucu aku terus balik kl ikut mak ayahnya dan tak balik2 lagik ke rumah aku..haaaaa sedihnya.

0 orang cantik dan hensem respons:

Post a Comment

Terima Kasih Atas Budi Anda Semua.
Kalau Nak Komen,
Komenlah lagi tanpa rasa segan-silu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...